|
Göçmen Çocukların Dijital Hikayeleri/Medya Yapımları Aracılığıyla Kimlik Biçimlenmesi ve Kendini İfade Etme
(Göçmen Çocukların Dijital Hikayeleri/Medya Yapımları Aracılığıyla Kimlik Biçimlenmesi ve Kendini İfade Etme
)
Yazar
|
:
Sonja de Leeuw/Ingegerd Rydin
|
|
Türü |
:
Telif
|
Baskı Yılı |
:
2010
|
Sayı |
:
1.2
|
Sayfa |
:
11-32
|
Özet
Bu makale, CHICAM (Children in Communication About Migration) adlı Avrupa araştırma projesinden yola çıkmaktadır. Araştırma,dışlanmış genç gruplar arasında internet üzerinden kurulan, kültürlerarası iletişim hakkındaki konulara ve bir kişisel ifade ve kimlik biçimlenme aracı olarak medya yapımlarına işaret etmektedir. Makale, 12-14 yaş arası mülteci çocuklar tarafından seçilmiş bir dizi medya yapımı üzerine temellenen ampirik analizlere bağlantılı,
kültürel kuramsal perspektiften başlamaktadır. Çocukların üretmiş oldukları medya yapımları,çeşitli program türleri ve formatlarını simgelemektedir. Kimliklerin medya yapımlarının üretimi sürecinde nasıl tekrar yaratıldığını bulmak için görsel dilin kullanımına, temsili geleneklere dikkat çekilmektedir. Makalede, araştırma grubu çocukların “eski” ve “yeni” dünyaları arasındaki kültürel gerilimlerle ilgili deneyimlerini yansıtmalarına yalnızca
ürettikleri yapımlarla değil, ayrıca kendi gelecek yaşamlarında ve kendilerini geliştirmede çok önemli buldukları şartlara bakış açılarına da değinilmektedir.most women cheat click husband cheated
Anahtar Kelimeler
Avrupa, kültürlerarası iletişim, medya yapımı, göçmen, yeni medya, görsel dil, gençler.
Abstract
This article starts out from the European research project Children in Communication about
Migration (CHICAM). It addresses questions about intercultural communication via the
internet and about media production as a vehicle for personal expression and identity
formation among excluded youth groups. The article starts out from a cultural theoretical
perspective linked to an empirical analysis, which is based on a series of selected productions
made by 12 to 14-year-old refugees. The productions represent various programme genres
and formats. The use of visual language such as representational conventions are highlighted
in order to find out how identities are (re)created in the process of media production. The
article touches upon these productions as they reflect not only experiences in dealing with
cultural tensions between the “old” and the “new” world, but also their views on their future
life and on the conditions that they find crucial in developing themselves.
Keywords
Europe, intercultural communication, media production, migrant, new media,
|
|