Bireylerin içsel bir süreç olarak değerlendirilen dinleme becerisi konusundaki
farkındalıklarını yansıtma durumları, bu becerinin gelişmesine önemli katkılar sağlayacaktır.
Bu çalışma, ilköğretim 6. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin, dil öğrenimindeki temel
becerilerden biri olan dinleme becerisi farkındalıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu
amaç doğrultusunda, Erzurum ilinde sosyo-ekonomik düzeyi farklı devlet okullarında
öğrenim gören 238 ilköğretim 6. sınıf öğrencisi örnekleme alınmış, çalışma içerisinde bu
okullar algılanan sosyo-ekonomik düzeyine göre A, B, C ve D şeklinde kodlanmıştır.
Araştırmada, betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Şahin ve
Aydın (2009) tarafından geliştirilmiş 46 maddeden oluşan Likert tipi “Dinleme Becerisi
Farkındalık Anketi” kullanılmıştır. Çalışma sonunda elde edilen veriler SPSS 16.0 paket
programında, Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way ANOVA) ve LSD Post Hoc testi analiz
yöntemleriyle değerlendirilmiştir. Araştırma sonucuna göre; sosyo-ekonomik düzeyi farklı
ilköğretim okullarında öğrenim gören 6. Sınıf öğrencilerinin dinleme becerisi farkındalık
durumları açısından aralarındaki farkların anlamlı olduğu; sosyo-ekonomik düzey düştükçe
ölçeğin 5 boyutunda da puanların düştüğü ortaya çıkmıştır.