Abstract
Öğretmen Adaylarının Mesleki Değerleri Üzerine Bir İnceleme
Bu araştırma karar vericilere, öğretmen adaylarının ağırlıklı olarak hangi değerleri öğretecekleri, hangi karakter eğitim yaklaşımını tercih edecekleri hakkında öngörülebilir bilgiler sağlamaktadır. Bu bağlamda, bu araştırma farklı değişkenler açısından öğretmen adaylarının mesleki değerlerini analiz etmeyi hedeflemektedir. Araştırma, betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemi bir devlet üniversitesinde farklı anabilim dallarında öğrenim gören toplam 860 lisans öğrencisidir. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, hem mesleki değer ölçeğinin toplamından elde edilen puanlar hem de farklılıklara saygı alt boyutundan elde edilen puanlar açısından anabilim dalları arasında sözel ağırlıklı derslere sahip bölümler lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Bu durumun sebebinin, sözel derslerde insan faktörünün daha fazla ve çok yönlü olarak yer alması gösterilebilir. İlgili literatür incelemesinde, çalışmalarının çoğunun genellikle farklı değişkenler ile öğretmenlerin değer tercihleri arasındaki ilişki üzerine gerçekleştirildiği görülmüştür.
Keywords
mesleki değerler, öğretmen adayları, karakter eğitim